Από σήμερα Δευτέρα 15 Ιουλίου ξεκινούν οι καλοκαιρινές εκπτώσεις με λήξη στις 31 Αυγούστου. Παρά την μείωση του τζίρου τους κατά 15%, οι έμποροι ελπίζουν σε μια τόνωση και ένα ενδιαφέρον της αγοράς, λόγω της αύξησης της τουριστικής κίνησης. Υπολογίζουν δε, οι εκπτώσεις να είναι μεγαλύτερες από κάθε άλλη φορά με προσφορές που θα μας εντυπωσιάσουν!!!
Η αγορά δείχνει να έχει κατανοήσει τις οικονομικές δυσκολίες και την δυστοκία του αγοραστικού κοινού και οι εκπτώσεις θα ανηφορίσουν σε μεγάλα ποσοστά από τις πρώτες κιόλας ημέρες.
Η ΕΣΕΕ καλεί τους Έλληνες καταναλωτές να εμπιστευθούν και πάλι τις οργανωμένες εμπορικές επιχειρήσεις κι όχι το παραεμπόριο.
Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, επισείει την προσοχή στους εμπόρους όλης της χώρας ώστε να αποφευχθούν λάθη που μπορεί να οδηγήσουν σε κυρώσεις.
Ωστόσο, η Ένωση Καταναλωτών δίνει τον δεκάλογο του καλού και κερδισμένου καταναλωτή, εν όψει των εκπτώσεων:
1.Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
2.Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή τα είδη που έχει «τσεκάρει» ο καταναλωτής πριν από την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων κατά την διάρκεια των εκπτώσεων.
3.Να καταρτίζει λίστα με τα είδη που θέλει να αγοράσει, ώστε να διαπιστώσει εάν οι αρχικές τιμές είναι ίδιες με αυτές πριν από τις εκπτώσεις.
4.Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, σύμφωνα με ό,τι “χρειάζεται” και όχι με ό,τι “θέλει”…
5.Να αποφεύγει την χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.
6.Να αποφεύγει τα καταστήματα και πολυκαταστήματα εκείνα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.
7.Να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν μπορούν να πραγματοποιούν αλλαγές ειδών που αγοράζουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
8.Να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
9.Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
10.Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520] όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων που κάποιοι θα προσπαθήσουν να ξεγελάσουν τους καταναλωτές με πλασματικές εκπτώσεις.