Η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας

Κατά βάθος όλοι ξέρουμε πότε είμαστε στον «σωστό δρόμο»...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Γιατί οι γυναίκες ζουν περισσότερο από τους άντρες

Υπάρχει κάτι στο χρωμόσωμα Υ...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Ο τρόπος που καθόμαστε δείχνει τον χαρακτήρα μας!

Σταυροπόδι, με τα πόδια χαλαρά ή στα πλάγια...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Σπιτικό γαλάκτωμα καθαρισμού από έλαιο τριαντάφυλλου!

Ένα υπέροχο καθαριστικό από ροδέλαιο και...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0

Αντί για Αλάτι... Τι; 10 Απλές, Πρακτικές Προτάσεις!

Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Υγεία
Ένας απλός οδηγός που θα μας βοηθήσει να αντικαταστήσουμε το αλάτι στα φαγητά μας και να κάνουμε έτσι ένα μεγάλο δώρο στην Υγεία μας! 

Το φαγητό τρώγεται  και χωρίς αλάτι! Αρκεί να  προσθέσουμε τα κατάλληλα μπαχαρικά και μυρωδικά. Όσο μεγαλύτερη ποικιλία, τόσο πιο νόστιμο το φαγητό.

Γιατί πρέπει να αντικαταστήσουμε το Αλάτι;

Το αλάτι είναι γνωστό ότι βλάπτει την υγεία μας. Αυξάνει την αρτηριακή πίεση, κάνει κακό στην καρδιά  και βοηθά στο να εμφανίζονται ή να επιδεινώνονται διάφορες παθήσεις, όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας, ο διαβήτης τύπου 1, η ψωρίαση και η ρευματοειδής αρθρίτιδα κλπ.

O Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Ποτών αναφέρει ότι για τους υγιείς ενήλικες συνιστάται η ημερήσια πρόσληψη νατρίου να είναι 2,400 mg.  (ένα κουταλάκι του γλυκού).

Όμως, ο μέσος άνθρωπος στις δυτικού τύπου κοινωνίες καταναλώνει ημερησίως περίπου 3,400 mg νατρίου. Όσοι δε έχουν υψηλή πίεση, θα πρέπει να καταναλώνουν μόλις  1,500 mg τη μέρα.

Το πρόβλημα έχει επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια γιατί οι βιομηχανίες τροφίμων προκειμένου να αυξήσουν την κατανάλωση των προϊόντων τους, έχουν αυξήσει και την χρήση αλατιού. Έτσι,  μόνο το 10% της ημερήσιας κατανάλωσης αλατιού προέρχεται από το επιτραπέζιο αλάτι. Το υπόλοιπο προέρχεται από τα τρόφιμα.  

Απλοί τρόποι μείωσης της κατανάλωσης αλατιού
Μπορούμε να μειώσουμε το αλάτι στο φαγητό μας χρησιμοποιώντας μπαχαρικά και μυρωδικά.

Οι επιλογές είναι πολλές και  δοκιμάζοντας μπορούμε να βρούμε τους συνδυασμούς που μας ταιριάζουν:

1.Προσθέστε δενδρολίβανο, σκόρδο ή καυτερές πιπεριές στο ελαιόλαδο και αποφύγετε τη χρήση αλατιού.

2.Ψήστε άπαχο κρέας ή στήθος κοτόπουλου, εγκλωβίζοντας μέσα σε αυτό μαϊντανό, σκόρδο, φασκόμηλο ή εστραγκόν.

3.Φτιάξτε το δικό σας ψωμί και αντί για αλάτι προσθέστε μέσα σκόρδο ή δενδρολίβανο.

4.Μαρινάρετε άπαχα κρέατα σε κρασί ή λεμόνι και μυρωδικά για να δώσετε γεύση προτού τα ψήσετε.

5.Προσθέστε στη σαλάτα σας βασιλικό, δυόσμο, μαϊντανό για να δώσετε επιπλέον γεύση.

6.Αντί για επιτραπέζιο αλάτι χρησιμοποίησε υποκατάστατα, όπως αυτά με Ιώδιο.

7.Αυξήστε την ποσότητα φρέσκων μυρωδικών στις σαλάτες , λίγη πάπρικα στη σαλάτα κάνει θαύματα. 

8.Το Βαλσάμικο ή ξίδι μηλίτη μήλων, αμέσως ανεβάζει τη γεύση.

9.Βάλτε παντού τον αγαπημένο μας φρέσκο  χυμό  λεμονιού.

10.Τέλος,  για τη χρήση της ελάχιστης επιτρεπόμενης ποσότητας,  να προτιμάτε τη χρήση του θαλασσινού μη ραφιναρισμένου αλατιού όπως π.χ. το φυσικό αλάτι από τις αλυκές των Κυθήρων ή της Καλλονής στη Μυτιλήνη ή του Μεσολογγίου.

Και μια συμβουλή : Μην τρώτε από fast food και γενικότερα από τα λεγόμενα "ετοιματζίδικα" φαγητά!  Προσπαθήστε να φτιάχνετε απλό, γρήγορα, νόστιμο, ΣΠΙΤΙΚΟ φαγητό!

Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Υγεία
Συντακτική Ομάδα
13/06/13 00:25
Αρέσει: 1 / Σχόλια: 0
<< Προηγούμενο Επόμενο >>    
Τα SOS της παιδικής διατροφής

Η διατροφή του παιδιού, κατέχει μία από τις top θέσεις στη «λίστα» των προτεραιοτήτων...

Διαβάστε περισσότερα...
Γυναίκα και Υγεία...

Διαβάστε περισσότερα...
Πώς θα αυξήσετε το μεταβολισμό σας

Θέλετε να χάσετε βάρος ή να διατηρηθείτε στα κιλά σας...

Διαβάστε περισσότερα...