Η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας

Κατά βάθος όλοι ξέρουμε πότε είμαστε στον «σωστό δρόμο»...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Γιατί οι γυναίκες ζουν περισσότερο από τους άντρες

Υπάρχει κάτι στο χρωμόσωμα Υ...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Ο τρόπος που καθόμαστε δείχνει τον χαρακτήρα μας!

Σταυροπόδι, με τα πόδια χαλαρά ή στα πλάγια...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Σπιτικό γαλάκτωμα καθαρισμού από έλαιο τριαντάφυλλου!

Ένα υπέροχο καθαριστικό από ροδέλαιο και...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0

Τυρί χαμηλό σε λιπαρά…ένας διατροφικός σύμμαχος!

Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Υγεία
Το τυρί είναι στενά συνδεδεμένο με την καθημερινή μας διατροφή και αποτελεί απολαυστική και χορταστική πρόταση για κάθε γεύμα. 

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται στις δυτικές κοινωνίες αυξημένη κατανάλωση ολικού, κορεσμένου λίπους και διαιτητικής χοληστερόλης, από πηγές όπως το κόκκινο κρέας και τα πλήρη γαλακτοκομικά. Το διατροφικό αυτό προφίλ σε συνδυασμό με την καθιστική ζωή φαίνεται πως έχει δυσμενή αποτελέσματα, σε μικρούς και μεγάλους, τόσο για την υγεία όσο και για το βάρος. Κι αυτό γιατί η αυξημένη κατανάλωση λιπαρών και κυρίως κορεσμένων έχει συσχετιστεί με την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων αλλά και την αύξηση του βάρους, σε συνδυασμό με την έλλειψη σωματικής δραστηριότητας.

Σήμερα συναντούμε στην αγορά πολλά είδη διαφορετικών τυριών όπως τυριά τύπου φέτα, gouda, cheddar, μοτσαρέλα κ.α., τα οποία έχουν μειωμένα λιπαρά, συνδυάζοντας έτσι την υψηλή διατροφική αξία του τυριού με τη χαμηλότερη περιεκτικότητα σε λίπος. Ποια είναι τα πλεονεκτήματά τους; 

Τυρί χαμηλό σε λιπαρά… ένας διατροφικός σύμμαχος!

Με δεδομένο ότι το τυρί βρίσκεται καθημερινά στο ελληνικό τραπέζι, τα χαμηλά σε λιπαρά τυριά συμβάλλουν σημαντικά στην ποιότητα της διατροφής μας, μειώνοντας τη συνολική πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης, χωρίς όμως να στερούνται την απολαυστική γεύση του τυριού και την υψηλή θρεπτική του αξία. Με άλλα λόγια, το τυρί χαμηλών λιπαρών διατηρεί τη γεύση του κανονικού σε λιπαρά τυριού, καθώς και τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά του , ενώ παρέχει λιγότερες θερμίδες, κορεσμένο λίπος και χοληστερόλη. 

Τυρί χαμηλό σε λιπαρά και υγεία

Τα τελευταία χρόνια μελετάται η σχέση της κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλών σε λιπαρά με παραμέτρους της υγείας μας. 

Πιο συγκεκριμένα, έρευνες έχουν συνδέσει την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλών σε λιπαρά με τη ρύθμιση του σωματικού βάρους, με τη μείωση δεικτών συσσώρευσης λίπους όπως η περιφέρεια μέσης και το ποσοστό σωματικού λίπους, καθώς και με τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, συμβάλλοντας στην καρδιαγγειακή υγεία. Αξίζει να αναφερθεί ότι το διατροφικό σχήμα που συστήνεται σε άτομα με υπέρταση, η λεγόμενη δίαιτα DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) περιλαμβάνει στις βασικές της οδηγίες την κατανάλωση 2-3 μερίδων γαλακτοκομικών προϊόντων άπαχων ή χαμηλών σε λιπαρά σε καθημερινή βάση, όπου η μερίδα για το τυρί ορίζεται στα 30 γραμμάρια (1 φέτα του τοστ ή 1 σπιρτόκουτο). Επιπλέον, σύμφωνα με τους αρμόδιους φορείς, τα παιδιά συστήνεται να καταναλώνουν από το δεύτερο έτος της ζωής τους και μετά, γαλακτοκομικά προϊόντα και τυριά χαμηλά σε λιπαρά, καθώς περιέχουν σημαντικά μικρότερη ποσότητα κορεσμένου λίπους.

Βάζοντας τα τυριά μειωμένων λιπαρών στην καθημερινότητά μας

Τα τυριά μειωμένων λιπαρών μας εξασφαλίζουν γεύση αλλά και σημαντικά θρεπτικά συστατικά (ασβέστιο, βιταμίνη Α, φώσφορο, μαγνήσιο και πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας) μέσα σε ένα ισορροπημένο πλαίσιο διατροφής. Έτσι, το τυρί μειωμένων λιπαρών μπορεί να αποτελέσει μία επιλογή των γαλακτοκομικών, ιδανική για τα άτομα που έχουν κάποια δυσανεξία, ή απλώς δεν τους αρέσουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι ή το γάλα αλλά και ως πηγή πρωτεΐνης με έξτρα θρεπτική αξία και μειωμένα λιπαρά σε ελαφριά γεύματά μας ή σε γρήγορο φαγητό που παρασκευάζουμε στο σπίτι, συμβάλλοντας έτσι στον έλεγχο του βάρους μας. 

Μπορείτε, λοιπόν, να προσθέσετε κάποιο τυρί μειωμένων λιπαρών όπως cottage και μοτσαρέλα σε σαλάτες και σε κάποιο ντάκο στο γραφείο ή στο βραδινό σας γεύμα, φέτες τυριού μειωμένων λιπαρών στο τοστ ή σε κάποιο κρύο σάντουιτς ή ακόμη να παρασκευάσετε με αντίστοιχες επιλογές ισορροπημένα και νόστιμα fast food όπως σπιτική πίτσα ή burger με τυρί τύπου cheddar μειωμένων λιπαρών.

Κεχριμπάρη Ιωάννα , Τζόβα Ελίζα
Διαιτολόγοι  – Διατροφολόγοι  Νutrimed.gr
Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Υγεία
Συντακτική Ομάδα
25/05/13 00:15
Αρέσει: 1 / Σχόλια: 0
<< Προηγούμενο Επόμενο >>    
Τα SOS της παιδικής διατροφής

Η διατροφή του παιδιού, κατέχει μία από τις top θέσεις στη «λίστα» των προτεραιοτήτων...

Διαβάστε περισσότερα...
Γυναίκα και Υγεία...

Διαβάστε περισσότερα...
Πώς θα αυξήσετε το μεταβολισμό σας

Θέλετε να χάσετε βάρος ή να διατηρηθείτε στα κιλά σας...

Διαβάστε περισσότερα...