Η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας

Κατά βάθος όλοι ξέρουμε πότε είμαστε στον «σωστό δρόμο»...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Γιατί οι γυναίκες ζουν περισσότερο από τους άντρες

Υπάρχει κάτι στο χρωμόσωμα Υ...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Ο τρόπος που καθόμαστε δείχνει τον χαρακτήρα μας!

Σταυροπόδι, με τα πόδια χαλαρά ή στα πλάγια...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Σπιτικό γαλάκτωμα καθαρισμού από έλαιο τριαντάφυλλου!

Ένα υπέροχο καθαριστικό από ροδέλαιο και...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0

Διατροφή και κύηση

Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Υγεία
Από παλιά επικρατούσε η άποψη ότι μια έγκυος γυναίκα πρέπει να τρώει για δύο. Αυτή η ιδέα όμως έχει αποδειχθεί ψευδής, τουλάχιστον για ότι αφορά την ποσότητα της τροφής. Αυτό όμως που έχει μεγάλη σημασία και αξίζει ιδιαίτερης προσοχής είναι η ποιότητα της τροφής, για να επιτευχθεί η επιθυμητή κατάσταση τόσο για την μητέρα όσο και για το παιδί της.
Στο σημείο αυτό είναι ίσως αναγκαίο να αναφέρουμε τον στόχο της παρέμβασης και της εκπαίδευσης στη διάρκεια της κύησης. Στόχος μας είναι να μπορεί η έγκυος:
1. Να γνωρίζει έναν «σωστό» τρόπο διατροφής και να μπορεί να αλλάξει οποιαδήποτε συνήθεια είχε, η οποία θα μπορούσε να αλλάξει την επιθυμητή κατάσταση διατροφής και το αποτέλεσμα της κύησης.
2. Να καθιερώσει μαζί με τον διαιτολόγο / γυναικολόγο της ένα στόχο πρόσληψης βάρους μέσα στα προτεινόμενα ατομικά όρια και να πετύχει αυτό τον στόχο με το κατάλληλο ρυθμό αύξησης.
3. Να αντιμετωπίζει τις φυσιολογικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της κύησης οι οποίες πιθανόν να εμποδίζουν την επιθυμητή πρόσληψη θρεπτικών ουσιών και την καλοπέραση.
Αυτό που θα πρέπει πάντα να θυμάστε είναι ότι το έμβρυο εξαρτάται αποκλειστικά για τη διατροφή του από τη μητέρα του.

Η μητρική διατροφή είναι ελλιπής σε σίδηρο, ψευδάργυρο, φολλικό οξύ και βιταμίνη D. Η επίδραση μιας πιο ήπιας διατροφικής ανεπάρκειας της μητέρας πάνω στο έμβρυο είναι δύσκολο να καθοριστεί λόγω της ικανότητας που έχει η μητέρα να χορηγεί θρεπτικά στοιχεία καταβολίζοντας τους ιστούς της.
Αρκετές γυναίκες που στη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν ακολουθούσαν ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο που θα τους παρείχε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, εμφάνιζαν μετά το τέλος της κύησης προβλήματα στα δόντια – νύχια-μαλλιά –οστά.

Ο ρυθμός αύξησης του βάρους κατά την εγκυμοσύνη είναι ως εξής:

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ 0-12      ΚΙΛΑ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ 0
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ 13-20    ΚΙΛΑ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ 2,4
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ 21-24    ΚΙΛΑ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ1,5
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ 25-28    ΚΙΛΑ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ 1,9
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ 29-32    ΚΙΛΑ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ 2,0
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ 33-36    ΚΙΛΑ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ 2,0
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ 39-40    ΚΙΛΑ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ 1,2
ΣΥΝΟΛΟ: ΚΙΛΑ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΒΑΡΟΥΣ 10-12

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΚΥHΣΗ
Γενικά:
• Αυξάνετε τα λευκώματα (κρέατα, πουλερικά, ψάρια κ.τ.λ.)
• Μειώνετε το λίπος (κρυμμένα λίπη στα αλλαντικά και το κρέας).
• Τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά.
• Μειώνουμε το αλάτι. Το αντικαθιστούμε με μαϊντανό, κρεμμύδια, ραπανάκια.
• Μασάτε καλά τις τροφές. Η πέψη αρχίζει από το στόμα. Τρώτε αργά.
• Εάν έχετε τάση για εμετό, πριν σηκωθείτε φάτε λίγο παξιμάδι και πάρτε το πρωινό σας στο κρεβάτι.
• Αποφεύγουμε τα καυτερά, έντονα μπαχαρικά και ίσως τα φαγητά που δημιουργούν αέρια.
• Απαγορεύεται αυστηρά το ωμό κρέας και τα ωμά αυγά.

ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
Στη κύηση η γυναίκα έχει αυξημένες ανάγκες από πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, ασβέστιο, βιταμίνες και μεταλλικές ουσίες:
1. ΒΙΤΑΜΙΝΗ Α
Βρίσκεται: στα καρότα, σπανάκια, λάχανα, ντομάτες, πατάτες, παντζάρια, καρπούζι, ροδάκινα (φρέσκα και αποξηραμένα), στο βούτυρο.
2. ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β - komplex
Βρίσκεται: στο συκώτι, σπλάχνα, λαχανικά, μαγιά της μπύρας, αναποφλοίοτο ρύζι, καρύδια, φύτρα σταριού, τυριά, γιαούρτι, αυγά, ξηρούς καρπούς, δημητριακά, μπανάνες, ψάρια, σολομός.
3. ΒΙΤΑΜΙΝΗ C (ΑΣΚΟΡΒΙΚΟ ΟΞΥ)
Βρίσκεται: στα πράσινα λαχανικά, σαλάτες, λάχανα, πιπεριές, ντομάτες, κουνουπίδια, μπρόκολα, φράουλες, πεπόνια, λεμόνια, πορτοκάλια, κίτρα.
4. ΒΙΤΑΜΙΝΗ
Λαμβάνεται: από τον ήλιο, συκώτι, παχιά ψάρια, κρόκο αυγού, το βούτυρο γάλακτος.
5. ΒΙΤΑΜΙΝΗ Ε
Βρίσκεται: στο σιτάρι, τα καρύδια, στα πράσινα λαχανικά, στα φύτρα σταριού, στο λάδι (σπορέλαιο).
6. ΑΣΒΕΣΤΙΟ (CA) KAI ΦΩΣΦΟΡΟΣ (Ρ)
Βρίσκεται: στα σύκα, τα δαμάσκηνα, τα καρύδια, γενικά ξηρούς καρπούς, τα τυριά, το γάλα, όσπρια, και τα αλευρώδη/ αμύγδαλα, ψάρια, συκώτι, δημητριακά.
7. ΜΑΓΝΗΣΙΟ / ΜΑΓΚΑΝΙΟ
Βρίσκεται: στα ροδάκινα, στα καρύδια, στα αποξηραμένα φρούτα, στα φασόλια και στις φακές.
8. ΣΙΔΗΡΟΣ
Βρίσκεται: στο κρόκο, στα μυαλά, στο συκώτι, στο κρέας, στα πράσινα λαχανικά, στο μαϊντανό, στα καρύδια, στα όσπρια, στα σταφύλια, στα βερύκοκα.
9. ΒΙΤΑΜΙΝΗ Κ
Βρίσκεται: στα πράσινα λαχανικά, στα σπορέλαια, στη σόγια, ντομάτες.
Παραμένει σταθερή σε φως, θερμότητα, ξηρασία.

Συμπερασματικά θα λέγαμε ό,τι διατρέφεστε σωστά εάν το διαιτολόγιο σας περιέχει καθημερινά: πολλά φρούτα (εποχής κατά το δυνατόν), γαλακτοκομικά, λαχανικά (να είναι φρέσκα και νωπά), κρέας, ψάρια, αναποφλοίοτα δημητριακά και μαύρο ψωμί.

Αυτοί είναι κάποιοι βασικοί κανόνες διατροφής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μόνο στις περιπτώσεις που η έγκυος δεν παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα υγείας. Στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να ακολουθήσει συγκεκριμένη διατροφή (ανάλογα με το πρόβλημα που αντιμετωπίζει) την οποία θα την καθορίσει ο διαιτολόγος σε συνεργασία με τον γυναικολόγο.

Dr. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΑΡΛΗΣ
ΧΕΙΡ. ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ – ΜΑΙΕΥΤΗΡΑΣ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΙΚΟΥ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟΥ ΜΑΙΕΥΤΗΡΙΟΥ ΓΑΙΑ
ΝΕΟΦΥΤΟΥ 48 ΧΑΛΚΙΔΑ - ΤΗΛ.  2221080900
Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Υγεία
Συντακτική Ομάδα
29/10/12 14:12
Αρέσει: 4 / Σχόλια: 0
<< Προηγούμενο Επόμενο >>    
Τα SOS της παιδικής διατροφής

Η διατροφή του παιδιού, κατέχει μία από τις top θέσεις στη «λίστα» των προτεραιοτήτων...

Διαβάστε περισσότερα...
Γυναίκα και Υγεία...

Διαβάστε περισσότερα...
Πώς θα αυξήσετε το μεταβολισμό σας

Θέλετε να χάσετε βάρος ή να διατηρηθείτε στα κιλά σας...

Διαβάστε περισσότερα...