Η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας

Κατά βάθος όλοι ξέρουμε πότε είμαστε στον «σωστό δρόμο»...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Γιατί οι γυναίκες ζουν περισσότερο από τους άντρες

Υπάρχει κάτι στο χρωμόσωμα Υ...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Ο τρόπος που καθόμαστε δείχνει τον χαρακτήρα μας!

Σταυροπόδι, με τα πόδια χαλαρά ή στα πλάγια...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Σπιτικό γαλάκτωμα καθαρισμού από έλαιο τριαντάφυλλου!

Ένα υπέροχο καθαριστικό από ροδέλαιο και...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0

TOMS : Πώς η φιλανθρωπία έγινε επιχειρηματική ιδέα!

Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Καριέρα
Ο Μπλέικ Μαϊκόσκι προσφέρει παπούτσια σε παιδιά. Ως σήμερα η TOMS έχει δώσει πάνω από 2 εκατομμύρια ζευγάρια καινούργια παπούτσια σε παιδιά που έχουν ανάγκη

Συνδύασε με επιτυχία τη μόδα, τη φιλανθρωπία και το κέρδος, μετατρέποντας τους καταναλωτές σε «ευεργέτες». Αυτή είναι η βασική ιδέα της TOMS, της φίρμας παπουτσιών που φτιάχνει μια παραλλαγή της εσπαντρίγιας από ύφασμα και καμβά. Από το 2006 έγινε success story εισάγοντας το μοντέλο «Ενα προς Ενα» (One for One), επιβεβαιώνοντας ότι κοινωνική ευθύνη και κερδοφορία μπορούν να συμβαδίσουν επιχειρηματικά. Ετσι με κάθε ζευγάρι παπούτσια που αγοράζονται, η TOMS δίνει ένα ζευγάρι καινούργια παπούτσια σε ένα παιδί που τα έχει ανάγκη.

«Το μεγαλύτερο μερίδιο της επιτυχίας μας έχει να κάνει με την τύχη και την αυξανόμενη κοινότητα των υποστηρικτών μας σε όλον τον κόσμο» δηλώνει στο «Βήμα» ο κ. Μαϊκόσκι, αναφέροντας ότι «οι μεγαλύτερες αγορές για την εταιρεία σήμερα είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Βρετανία και η Κορέα». Ο ίδιος συμπληρώνει ότι «στο ξεκίνημα της TOMS, δεν είχα καμία εμπειρία για τη μόδα ή την υποδηματοποιία. Ωστόσο κατάφερα να περιστοιχίζομαι από ανθρώπους που είχαν εμπειρία και να μάθω πολύ γρήγορα», ενώ αναγνωρίζει ότι «είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε μια μεγάλη κοινότητα από υποστηρικτές που μιλάνε σε φίλους, οικογένεια, ακόμη και σε αγνώστους για την TOMS και μας βοηθούν να προσφέρουμε σε όσους έχουν ανάγκη στον κόσμο».

Τα παπούτσια φτιάχνονται σε Αργεντινή, Αιθιοπία και Κίνα, σε εργοστάσια που, όπως τονίζει η εταιρεία, διασφαλίζεται ότι δεν υπάρχει παιδική εργασία και καταβάλλονται δίκαιοι μισθοί. Σύμφωνα με το δίκτυο CNBC, το κόστος παραγωγής κάθε ζευγαριού TOMS είναι εννέα δολάρια, με την τιμή λιανικής να κυμαίνεται από 44 ως 115 δολάρια ανάλογα με το μοντέλο, στοιχείο που καθιστά δυνατή την προσφορά ισάριθμων παπουτσιών με αυτά που πωλούνται.


Ο Μαϊκόσκι επέλεξε αρχικά τα παπούτσια γιατί η σημασία τους είναι μεγάλη πέρα από τη σωματική υγεία, αφού πολλά σχολεία σε αναπτυσσόμενες χώρες τα απαιτούν ως προϋπόθεση για να παρακολουθήσουν τα παιδιά μαθήματα. Στη συνέχεια αντιλήφθηκε ότι η έννοια της προσφοράς μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλα προϊόντα. Έψαχνε επί μήνες για το επόμενο προϊόν της φίρμας και κατέληξε στα γυαλιά ηλίου, που κατασκευάζονται στην Ιταλία. Ετσι τον Ιούνιο του 2011 η TOMS επεκτάθηκε σε ένα δεύτερο One for One προϊόν, τα οποία εφέτος λανσάρονται και στην Ελλάδα, με την προσφορά της να προσανατολίζεται στη διάσωση και αποκατάσταση της όρασης σε ανθρώπους που την έχουν ανάγκη.

«Ως σήμερα η TOMS έχει δώσει πάνω από δύο εκατομμύρια ζευγάρια καινούργια παπούτσια σε παιδιά που έχουν ανάγκη και έχει αποκαταστήσει την όραση σε περισσότερους από 100.000 ανθρώπους σε όλον τον κόσμο» υπογραμμίζει και προσθέτει ότι «έχουμε πολύ περισσότερα One for One προϊόντα που θα έρθουν για να καλύψουν ακόμη περισσότερες ανάγκες εκεί έξω».    

Η TOMS δαπανά ελάχιστα σε διαφήμιση, έχοντας ως τρόπο μετάδοσης το «από στόμα σε στόμα» και τις ενέργειες προσφοράς, ενώ από το 2007 ξεκίνησε τη «Μια μέρα χωρίς παπούτσια» για να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της δράσης της. Είναι μια «αγορά χωρίς ενοχές» και «ένα προϊόν που κάλυψε ένα κενό στην αγορά», συνδυάζοντας τη μόδα και την προσιτή τιμή, λέει ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της TOMS στην Ελλάδα κ. Παμίνος Κυρκίνης, ο οποίος εισήγαγε τα παπούτσια το 2009 στη χώρα, βλέποντάς τα σε ένα κατάστημα στην Κωνσταντινούπολη. Ο ίδιος σημειώνει την πολύ μεγάλη ανάπτυξη που καταγράφεται στην ελληνική αγορά, παρά την ύφεση στον κλάδο ένδυσης - υπόδησης, με το δίκτυο πωλήσεων να έχει φθάσει σήμερα τα 100 σημεία σε όλη τη χώρα και τα 30 καταστήματα για τα γυαλιά ηλίου που θα πωλούνται από εφέτος.

Η TOMS ξεκίνησε στη Νότια Καλιφόρνια και το όνομά της είναι συντόμευση του «Shoes for a Better Tomorrow».

Η ξεχωριστή επιχειρηματική προσέγγιση του Μαϊκόσκι του χάρισε πολυάριθμες διακρίσεις. Το 2009 ο ιδρυτής της TOMS έλαβε το Βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας του υπουργείου Εξωτερικών, ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον τον παρουσίασε ως «έναν από τους πιο ενδιαφέροντες επιχειρηματίες που έχω συναντήσει» και το 2011 το περιοδικό «Fortune» τον ενέταξε στη λίστα «40 Under 40» αναγνωρίζοντάς τον ως έναν από τους κορυφαίους νέους επιχειρηματίες στον κόσμο. Το φθινόπωρο του 2011 εξέδωσε και το πρώτο του βιβλίο με τίτλο «Ξεκίνησε κάτι που μετράει», παραθέτοντας τη δική του ιστορία και τη δύναμη του να ενσωματώνεις την προσφορά στο επιχειρείν. Νωρίτερα, ο Τεξανός που είχε επιχειρηματικό ένστικτο από μικρός είχε ξεκινήσει πέντε επιχειρήσεις. Η πρώτη ήταν μια υπηρεσία πλυντηρίου στο πανεπιστήμιο, την οποία αργότερα πούλησε, ενώ συμμετείχε και στη σειρά του CBS «The Amazing Race», όπου με την αδελφή του Πέιτζ ταξίδεψε τον κόσμο και για λίγα λεπτά έχασε το πρώτο βραβείο ύψους ενός εκατ. δολαρίων.

Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Καριέρα
Συντακτική Ομάδα
28/03/13 08:18
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
<< Προηγούμενο Επόμενο >>    
Αφεντικό για... σκότωμα. Οδηγός επιβίωσης.

Πόσες φορές δεν σου πέρασε από το μυαλό, πόσο πιο ευχάριστη...

Διαβάστε περισσότερα...
Θέλω να δημιουργήσω μία επιτυχημένη επιχείρηση

Τελείωσες τις σπουδές σου και θέλεις να προσπαθήσεις...

Διαβάστε περισσότερα...
Καινούργια δουλειά! Τι να προσέξεις

Ξεκινώντας μια νέα δουλειά να είναι μια αγχωτική εμπειρία...

Διαβάστε περισσότερα...
Πως να φτιάξεις το βιογραφικό σου

Η αναζήτηση εργασίας είναι μια διαδικασία που ενέχει έντονο...

Διαβάστε περισσότερα...