Η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας

Κατά βάθος όλοι ξέρουμε πότε είμαστε στον «σωστό δρόμο»...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Γιατί οι γυναίκες ζουν περισσότερο από τους άντρες

Υπάρχει κάτι στο χρωμόσωμα Υ...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Ο τρόπος που καθόμαστε δείχνει τον χαρακτήρα μας!

Σταυροπόδι, με τα πόδια χαλαρά ή στα πλάγια...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Σπιτικό γαλάκτωμα καθαρισμού από έλαιο τριαντάφυλλου!

Ένα υπέροχο καθαριστικό από ροδέλαιο και...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0

«Φίλος» του ύπνου το ρύζι, «εχθρός» τα ζυμαρικά!

Σε περίπτωση που ο ύπνος, δεν σας πιάνει όπως παλιά, καλύτερα να προσέξετε το βραδυνό σας φαγητό!

Και αυτό γιατί μελέτες έδειξαν ότι τα ζυμαρικά δεν μας αφήνουν να κοιμηθούμε, σε αντίθεση με το ρύζι!

Αντιθέτως, ψωμί, πίτσες, φρυγανιές και γενικότερα τα προϊόντα άρτου δεν ασκούν κάποια επίδραση.

Την μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από την Ιαπωνία, οι οποίοι ανακάλυψαν ότι η κατανάλωση τροφίμων με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI), όπως το ρύζι,σχετίζεται με καλή ποιότητα ύπνου.
Το εύρημα αυτό επιβεβαιώνει εκείνο προγενέστερης μελέτης στην Αυστραλία, που είχε δείξει ότι ο γλυκαιμικός δείκτης των τροφίμων επηρεάζει την παραγωγή της τρυπτοφάνης - ενός αμινοξέος που είναι γνωστό ότι προκαλεί υπνηλία.

Ο γλυκαιμικός δείκτης δείχνει πόσο πολύ και πόσο γρήγορα αυξάνεται το σάκχαρο στο αίμα έπειτα από την κατανάλωση ενός τροφίμου - και όσο υψηλότερος είναι, τόσο περισσότερο και επί περισσότερη ώρα αυξάνει το σάκχαρο.

Στη νέα μελέτη, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο και άλλα ερευνητικά κέντρα της Ιαπωνίας, ανέλυσαν τις διατροφικές συνήθειες και την ποιότητα του ύπνου 1.848 ανδρών και γυναικών, ηλικίας 20 έως 60 ετών.

Οι εθελοντές συμπλήρωσαν αναλυτικά ερωτηματολόγια διατροφής, καθώς και ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της ποιότητας του ύπνου που λαμβάνει υπ’ όψιν τον χρόνο που χρειάζεται κάποιος για να αποκοιμηθεί όταν είναι ξαπλωμένος στο κρεβάτι, τη διάρκεια του ύπνου, το πόσο ήσυχα κοιμάται, την συχνότητα έγερσηςστη διάρκεια της νύχτας, την λήψη υπνωτικών και το πόσο ξεκούραστος νιώθει όταν ξυπνάει.

Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, οι εθελοντές που συνήθιζαν να καταναλώνουν ρύζι για βραδινό είχαν κατά 46% λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν προβλήματα στον ύπνο σε σύγκριση με όσους έτρωγαν άλλα φαγητά.

Αντίστοιχα, όσοι προτιμούσαν τα νουντλς για βραδινό, είχαν ιδιαίτερα αυξημένες πιθανότητες να μην κοιμούνται καλά το βράδυ.

Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση ρυζιού σχετίσθηκε με καλύτερη γενική βαθμολογία σε όλες τις παραμέτρους αξιολόγησης του ύπνου, καθώς και με μεγαλύτερη διάρκεια.

Αντιθέτως, η κατανάλωση των ζυμαρικών σχετίσθηκε με πιο συχνή διαταραχή του ύπνου, υψηλότερα επίπεδα πρωινής δυσλειτουργίας, αυξημένη χρήση υπνωτικών φαρμάκων, φτωχότερη ποιότητα ύπνου και περισσότερη ώρα στριφογυρίσματος στο κρεβάτι.

Η κατανάλωση ψωμιού και προϊόντων άρτου δεν φάνηκε να επηρεάζει τον ύπνο.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση «PLoS One».

Συντακτική Ομάδα
19/09/15 23:42
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
<< Προηγούμενο Επόμενο >>