Η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας

Κατά βάθος όλοι ξέρουμε πότε είμαστε στον «σωστό δρόμο»...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Γιατί οι γυναίκες ζουν περισσότερο από τους άντρες

Υπάρχει κάτι στο χρωμόσωμα Υ...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Ο τρόπος που καθόμαστε δείχνει τον χαρακτήρα μας!

Σταυροπόδι, με τα πόδια χαλαρά ή στα πλάγια...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0
Σπιτικό γαλάκτωμα καθαρισμού από έλαιο τριαντάφυλλου!

Ένα υπέροχο καθαριστικό από ροδέλαιο και...

περισσότερα >>
Αρέσει: 0 / Σχόλια: 0

Γυναίκες και βιταμίνες

Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Υγεία
Οι βιταμίνες είναι απαραίτητες χημικές ουσίες που παίρνουν μέρος σε χημικές αντιδράσεις σε όλο το ανθρώπινο σώμα. Η κάθε βιταμίνη κάνει μια συγκεκριμένη λειτουργία στον οργανισμό ενώ η κάθε τροφή έχει διαφορετική περιεκτικότητα σε βιταμίνες.

Οι μόνες βιταμίνες που μπορεί να συνθέσει το σώμα μας είναι οι βιταμίνες D και Κ. Τις υπόλοιπες τις λαμβάνουμε  από τις τροφές.

Στις διάφορες φάσεις της ζωής του, ο οργανισμός μας έχει ανάγκη συγκεκριμένες βιταμίνες. Όταν δεν  τις παίρνει,  στην ποσότητα που απαιτείται,  δημιουργούνται ανεπάρκειες με σοβαρά προβλήματα για την υγεία μας.

Οι βιταμίνες που χρειάζονται οι γυναίκες στα διάφορα στάδια της ζωής τους είναι:
•Αντιοξειδωτικές βιταμίνες. Οι γνωστές ως αντιοξειδωτικές βιταμίνες είναι  η βιταμίνη  Α - ρετινόλη και τα καροτενοειδή  (όπως λυκοπένιο) – η βιταμίνη C και η βιταμίνη Ε. Αυτές οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες φαίνεται να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην κυτταρική προστασία του οργανισμού. Αυτό το κάνουν, εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες, που παράγει το ανθρώπινο σώμα. Ως αποτέλεσμα, μειώνεται ο κίνδυνος των χρόνιων εκφυλιστικών ασθενειών (όπως καρκίνος και καρδιαγγειακές ασθένειες) και επιβραδύνεται η διαδικασία της γήρανσης. Η βιταμίνη C συμμετέχει επίσης στο σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων και η βιταμίνη Ε βοηθά στην αναπαραγωγική ηλικία. 
Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες είναι τα πορτοκάλια, κόκκινα φρούτα και λαχανικά (όπως πορτοκάλι, φράουλες, τομάτα, καρπούζι) τα όσπρια και οι ξηροί καρποί.
Η καθημερινή κατανάλωση πέντε μερίδων φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα, είναι ένας καλός τρόπος για να προσλάβουν οι γυναίκες τις απαραίτητες αντιοξειδωτικές βιταμίνες που χρειάζονται.

•Βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Όλες οι βιταμίνες Β είναι σημαντικές για την υγεία μιας γυναίκας. Ωστόσο, τρεις κυρίως βιταμίνες -οι Β6, Β12 και το φυλλικό οξύ - είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Αυτές οι βιταμίνες Β είναι απαραίτητες για την λειτουργία του εγκεφάλου, τον κανονικό σχηματισμό κυττάρων του αίματος και του DNA του κυττάρου. Αν μια γυναίκα βρίσκεται σε αναπαραγωγική ηλικία, θα πρέπει να έχει επαρκή πρόσληψη φυλλικού οξέος για την πρόληψη αναιμίας και συγγενών ανωμαλιών και βλαβών του νευρικού σωλήνα του εμβρύου, όπως η δισχιδής ράχη.  
Τροφές πλούσιες σε Β6 είναι τα δημητριακά, τα σιτηρά και η μπανάνα. Πηγές πλούσιες σε φυλλικό οξύ  είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και η ζύμη ενώ πλούσιες σε βιταμίνη  Β12 είναι το κρέας, το ψάρι και τα πουλερικά.
Να σημειωθεί ότι οι κακές διατροφικές συνήθειες, η λήψη φαρμάκων, η κατάχρηση αλκοόλ, το κάπνισμα και η λήψη αντισυλληπτικών από το στόμα έχουν συνδεθεί με χαμηλά επίπεδα φυλλικού οξέος στο αίμα. Με αποτέλεσμα οι γυναίκες στην περίοδο της εγκυμοσύνης, πρέπει να λαμβάνουν απαραίτητα συμπλήρωμα φυλλικού οξέος. Έλλειψη των βιταμινών Β12 παρατηρείται κυρίως σε χορτοφάγους ενώ Β6 σε ηλικιωμένες γυναίκες. Οι γυναίκες άνω των 50, λόγω στομαχικών διαταραχών, εμφανίζουν δυσκολία στην απορρόφηση της Β12.

•Η βιταμίνη D. Λειτουργεί ως ορμόνη στο σώμα. Η βιταμίνη D βοηθά στην ενεργοποίηση του ασβεστίου και του φωσφόρου - σημαντικά ορυκτά για τη διατήρηση της οστικής μάζας και πυκνότητας. Όταν το σώμα είναι εξαντλημένο σε αυτή τη βιταμίνη, στρέφεται προς τα οστά για την ανανέωση του ασβεστίου και του φωσφόρου. Αυτό μπορεί μακροπρόθεσμα να συμβάλλει στην εμφάνιση οστεοπόρωσης. Οι νεότερες γυναίκες μπορούν να πάρουν αυτή τη βιταμίνη μέσω έκθεσής τους στον ήλιο. Οι μεγαλύτερες γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση μπορεί να εμφανίσουν έλλειψη της βιταμίνης. Και ειδικά οι ηλικιωμένες, που δεν εκτίθενται επαρκώς στο φως του ήλιου πρέπει να λαμβάνουν επιπλέον βιταμίνη D μέσω εμπλουτισμένων τροφίμων ή και συμπληρωμάτων.
Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D είναι τα  λιπαρά ψάρια, τα τυριά, το βούτυρο, τα αυγά.

•Η βιταμίνη Κ. Η βιταμίνη Κ θεωρείται επίσης απαραίτητη καθώς διαδραματίζει καίριο ρόλο στην προώθηση ισχυρών οστών και διατήρηση της φυσιολογικής πήξης του αίματος στις γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας. 

Οι καλύτερες πηγές βιταμίνης Κ είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το μπρόκολο, το μαγειρεμένο σπανάκι και τα ιχθυέλαια.

Συμπεραίνουμε λοιπόν, τον σημαντικό ρόλο που παίζουν οι βιταμίνες στις διάφορες φάσεις της ζωής μας. 

Μία σωστή διατροφή πλούσια σε βιταμίνες παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του οργανισμού μας.

Πολλές φορές όμως,  ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής μας, η μολυσμένη ατμόσφαιρα, οι κακές διατροφικές συνήθειες, το κάπνισμα, το αλκοόλ οδηγούν σε έλλειψη βιταμινών.  Είναι πιθανόν τότε να  χρειαζόμαστε λήψη συμπληρωμάτων βιταμινών κατόπιν βεβαίως ιατρικής συνταγής.

Διαβάστε κι άλλα σχετικά με:   Υγεία
Συντακτική Ομάδα
19/02/13 08:05
Αρέσει: 5 / Σχόλια: 0
<< Προηγούμενο Επόμενο >>    
Τα SOS της παιδικής διατροφής

Η διατροφή του παιδιού, κατέχει μία από τις top θέσεις στη «λίστα» των προτεραιοτήτων...

Διαβάστε περισσότερα...
Γυναίκα και Υγεία...

Διαβάστε περισσότερα...
Πώς θα αυξήσετε το μεταβολισμό σας

Θέλετε να χάσετε βάρος ή να διατηρηθείτε στα κιλά σας...

Διαβάστε περισσότερα...